Няколко съвета за това как да направите работната обстановка вкъщи по-ергономична

С настъпилата заплаха и обявената пандемия, предприетата водеща превантивна мярка е да се ограничат социалните контакти, за да се забави разпространението на новия вирус COVID-19. За да се постигне това в много държави се въведе т.нар. извънредно положение, което налага определени забрани. В отговор на наложените наредби много от работодателите въведоха задължителен метод на работа – работа от вкъщи или „work from home”.

С развитието на обстоятелствата става ясно, че този “home office” ще има доста значителна продължителност. Ако през този дълъг период на изолация вие работите в обстановка, която не ви е удобна и не ви позволява да запазите добра стойка, резултатът в края на епидемията може да свързан с болка и дискомфорт в гърба, кръста и врата ви.

Ние от Okto ще ви дадем няколко съвета за това как да направите работното място вкъщи по-ергономично, като по този начин намалите натоварването в зоните, които споменахме.

1. Обособете дадено място от домът ви за да си създадете работна среда.

Определете едно място в дома си като мястото, на което ще работите. Не се изкушавайте да работите от леглото или от дивана си, колкото и удобно да изглежда самата позиция, която ще заемете ще увеличи натоварването във врата и кръста ви. Най-подходящо е да използвате компютърно бюро (ако имате възможност) или по-висока маса.

Няколко съвета за това как да направите работната обстановка вкъщи по-ергономична 1
Няколко съвета за това как да направите работната обстановка вкъщи по-ергономична 2

2. Поставете възглавници за да подобрите комфорта.

Ако използвате обикновен стол, след определено време може та ви стане неудобен и да ви накара да заемете различни необичайни позиции. Може да поставите възглавница на мястото на седалката като по този начин значително ще увеличите комфорта си.

Няколко съвета за това как да направите работната обстановка вкъщи по-ергономична 3
Няколко съвета за това как да направите работната обстановка вкъщи по-ергономична 4

3. Подкрепете кръста си.

В седнало положение нормално гръбначният стълб има определени физиологични извивки. Ако обаче седите изхлузени на стола, тази извивка се изглажда като по този начин структурите в областта на кръста се натоварват допълнително, което може да доведе до изразена болка. Също така се променя разпределението на тежестта по цялата верига нагоре, което означава че допълнително натоварване пада и в други части на тялото, като например във врата. Може да запазите нормалната извивка на кръста като седнете възможно най-назад на седалката на стола и поставите възглавница или кърпа между него и вас.

Няколко съвета за това как да направите работната обстановка вкъщи по-ергономична 5

4. Нагласете екрана на подходяща височина.

Прието за най-правилно е правилото, че горната част на монитора ви трябва да бъде на нивото на очите ви, за да не се налага да издавате главата и врата си напред. Наясно сме, че по-голямата част от хората, работещи вкъщи използват лаптоп, за да изпълнят работните си задачи. Лаптопите правят задачата с настройване на височината на екрана трудно, защото ако се постави на необходимата височина, тогава достъпът до клавиатурата е затруднен. В тези случаи е подходящо да използвате безжична клавиатура и мишка.

Няколко съвета за това как да направите работната обстановка вкъщи по-ергономична 6

5. Променяйте позицията си.

Дори и да сте заели най-правилната позиция, ако седите така 8 часа без прекъсване, със сигурност ще усетите дискомфорт. Трябва да променяте позицията си често през работния ден.

Така например ако се наложи да проведете служебен разговор, може спокойно да използвате слушалките и микрофона и да се изправите, дори и разходите вкъщи. Също докато седите може да направите някои упражнения в седнало положение, например да движите врата напред-назад, встрани, да изпъвате и свивате краката си, да правите леки извивки с тялото си и др.

Няколко съвета за това как да направите работната обстановка вкъщи по-ергономична 7

6. Правете почивки.

Хората, които работят в офис, през деня правят почивки, през някакъв интервал от време, за да си вземат кафе, нещо за хапване или просто да се разходят. Наблюдава се тенденция обаче, че когато човек работи от вкъщи и е извън тази офисна работна обстановка, той е по-фокусиран и отделя по-малко време за почивка.

Добре ще е да вкарате някакъв режим през работния си ден, за да не забравяте за кратките почивки. Може да си настройвате таймер, който да ви подсеща на всеки час, след което да ставате от стола да се разходите до терасата,да се разтегнете малко, да си сипете нещо за пиене или просто да седнете на дивана за няколко минути.

Няколко съвета за това как да направите работната обстановка вкъщи по-ергономична 8

Източници:

crossmenu