Ние говорим български   |   Μιλάμε ελληνικά   |   We speak English
Top

(Bulgarian) Бъдете активни с тези есенни здравни съвети

Okto / Uncategorized  / (Bulgarian) Бъдете активни с тези есенни здравни съвети
16 Sep

(Bulgarian) Бъдете активни с тези есенни здравни съвети

Sorry, this entry is only available in Bulgarian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Дългите летни дни ни предлагат не само хубаво и слънчево време, но също така ни дават по-голяма възможност да включим допълнителни занимания, които да свършим през по-продължителния светъл период от денонощието. През лятото повече хора, се впускат в нови спортни занимания и успяват да включат тренировките към ежедневието си, което е страхотно. Сега вече лятото е към своя край, но това не означава, че тренировъчните ви навици трябва да приключат.

В тази статия ще ви дадем няколко идеи за това как можете да останете физически активни, независимо от промяната на сезона и по-студеното време.

Съвет за есенно здраве №1 – Стойте на открито

Въпреки че времето не е толкова горещо и слънчево, както беше през лятото, понякога това може да е нещо добро при упражнения на открито. По-хладното време ви дава възможност да прекарвате повече време навън, без да се налага да се криете от жегите, така че ако избягвате жегата през летните месеци, сега е чудесно време да излезете и да се насладите на чистия въздух.

През този период, в който температурите, вече не са толкова високи, е подходящо да включите и някаква кардио тренировка на открито като например, джогинг, каране на колело и др. Само не забравяйте да си вземете и връхна дреха, както и да се уверите, че имате подходяща загрявка преди всяка сесия, за да подготвите тялото си за упражнения.

Съвет за есенно здраве №2 – Включете тренировки на закрито

С напредване на есенния сезон, температурите постепенно започват да спадат, което прави тренировките на открито, не много подходящи, заради студеното време. За щастие има много възможности, с които да успеете да запазите летния си тренировъчен режим. Може да прехвърлите тренировките във фитнес залата или да се запишете на някакви групови тренировки или в днешните условия на някакви онлайн тренировки и да поддържате форма в домашни условия. Ако сте почитатели на отборните спортове вече имате възможност да ги практикувате и на закрито.

Общо взето това, което искаме да кажем е да не използвате зимата като оправдание, а да се стимулирате да продължите със здравословно изградения си навик.

Съвет за есенно здраве №3 – Поставете си цели, които да достигнете до другата пролет.

Може да бъде трудно да намерите мотивация за да останете активни и да поддържате тренировъчния си режим, особено с настъпване на очакваните студени и по-къси дни. В тези моменти е добре да си поставите лични тренировъчни цели, които да постигнете да кажем до следващата пролет. Нека дадем и някакъв пример: започнали сте през лятото да се занимавате с бягане и това ви доставя удоволствие, отделете времето през студените месеци, за да се подготвите за някакъв маратон догодина.

Накратко казано, предизвикайте себе си и не се отказвайте. Крайните резултати може само да ви донесат гордост и удовлетворение.

Съвет за есенно здраве №4 – Грижете се за тялото си

За да успеете да се задържите физически активни през цялата година е необходимо да положите необходимите грижи за тялото си. Какво искаме да кажем с това-изградете си добър навик за хранене и включете в менюто си храни, от които може да извличате необходимите, за организма, витамини, както и микро- и макроелементи. Важно е да изградите също добър режим на съня, за да може да позволите на тялото ви да се възстанови по-пълноценно.

И като последен съвет – обърнете внимание на това как се чувства тялото ви докато тренирате, за да избегнете получаването на контузии и травми. Ако усетите, че тялото ви не се представя на добро ниво, по-добре не насилвайте тренировката, а оставете повечко време за почивка или потърсете помощ от терапевт, за да успеете да се върнете по-бързо към предишната си форма.

Източници:

Daniela

No Comments

Post a Comment