Ние говорим български   |   Μιλάμε ελληνικά   |   We speak English
Top

(Bulgarian) Страдате от болка в ходилото, коляното или тазобедрената става? Може да опитате да се борите с нея като пробвате тези упражнения.

Okto / Uncategorized  / (Bulgarian) Страдате от болка в ходилото, коляното или тазобедрената става? Може да опитате да се борите с нея като пробвате тези упражнения.
9 Mar

(Bulgarian) Страдате от болка в ходилото, коляното или тазобедрената става? Може да опитате да се борите с нея като пробвате тези упражнения.

Sorry, this entry is only available in Bulgarian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Болките в ставите на краката е често срещана и също така се забелязва, че все повече хора се оплакват от някакво неразположение, което може да е причинено от болка, умора, както и тежест в долните крайници. Разбира се всеки човек в един или друг момент може да изпита и общо неразположение, което да се изразява с обща умора и отпадналост както и различни болки. Истината е, че упражненията и движението като цяло може да бъде добро средство за борба с тези оплаквания.

Ние от Okto ще ви представим няколко идеи за упражнения, които може да изпълнявате ежедневно, независимо дали имате болка в някоя от ставите на краката или просто искате да тонизирате тялото си.

1. Повдигане на един крак

Може да използвате както облегалката на стол, така и маса, плот или бюро, което е на удобна височина.

  • Повдигате единия крак и го задържате в тази позиция.
  • Бавно с опорния крак се повдигате на пръсти.
  • След това бавно сваляте, докато отново стъпите с цяло ходило.
  • Повторете 8-10-15 пъти с всеки крак.

Ако усетите умора, може да направите и по-малко повторения. Това упражнение ще ви помогне да заздравите мускулите около глезена, както и тези около коляното, също така ще тренирате и баланса си.

2. Ходене на пръсти.

Това е просто упражнение, което може да изпълнявате дори вкъщи , докато извършвате ежедневните си задължения. С това упражнение акцентирате върху мускулите на подбедрицата като напрягате и мускулите на пръстите и ходилото. Продължителността е по ваша преценка, но отново може задържите докато усетите умора в активните мускули.

3. Упражнение с ластик.

За това упражнение ще ви бъде необходим ластик.

  • Фиксирате ластика.
  • Поставяте единия крак, леко свит в коляното, малко над глезена на другия, който е изпънат.
  • Поставяте ластика в областта на ходилото, над пръстите.
  • Бавно издърпвате ластика, като придвижвате глезена в посока към вас.
  • Повторете 10-15 пъти с всеки крак.

4. Хват с краката.

Това упражнение е насочено предимно към мускулите, които движат пръстите на краката, но също така и поддържат свода на ходилото.

За целта може да използвате някаква кърпа, която да се опитвате да съберете или повдигнете, като използвате пръстите на краката.

Друг вариант е да поставите малко предмети на земята, които да захващате и повдигате с крака.

5. Упражнение с топка.

Може да се изпълнява като последно, тъй като спомага за релаксиране на мускулатурата.

  • Може да използвате тенис топка или друга масажна топка с подобен диаметър.
  • Седнете на стол
  • Поставете топката под ходилото ви и натиснете върху нея.
  • Заедно с натиска, придвижвайте бавно ходилото напред-назад.
  • Насладете се на масажа.

Ако имате продължителни оплаквания или болка, винаги може да се свържете с нас. Ние от Okto ще ви помогнем да се справите бързо с болките както и да се върнете към нормална двигателна активност.

Източници:

Daniela

No Comments

Post a Comment