Ние говорим български   |   Μιλάμε ελληνικά   |   We speak English
Top

Няколко съвета как да избегнете някои от често срещаните контузии през летния сезон

Okto / Uncategorized  / Няколко съвета как да избегнете някои от често срещаните контузии през летния сезон
15 юли

Няколко съвета как да избегнете някои от често срещаните контузии през летния сезон

Въпреки променливото настроение на времето, календарът ни показва, че сме в разгара на любимия за доста хора летен „отпускарски“ сезон. Това е периодът от годината, в който човек може да си набави така полезния за организма вит. Д, а също така и модерен летен загар.

За всеки летните дни и отпуската са свързани с различен начин на разпускане, било то на плажа с коктейл в ръка, приятна игра на тенис с приятели или просто плуване в морето.

Слънчевите лъчи вдъхновяват всички ни да излезем навън и да се раздвижим след зимата. Непременно трябва да отбележим, че в летния сезон често се получават и контузии, именно защото човек рязко и бързо се ангажира с повече активности, за които тялото не е подготвено. Ние от okto искаме да ви предпазим от тези неприятни моменти затова ще ви дадем няколко съвета как да избегнете някои контузии по време на вашата почивка.

• БОЛКА В КРАКАТА

Отпуската също означава, че имате възможност да излезете от работните обувки и да пъхнете краката си в някои леки плажни чехли или да се пуснете направо боси по плажа. Въпреки че идеята да обикаляте в горещите дни с почти боси крака звучи страхотно, имайте предвид, че е възможно да почувствате някаква болка в стъпалата, тъй като повечето летни обувки не дават същата опора на ходилото както ежедневните обувки. Променената биомеханика води до различно разпределение на тежестта на тялото върху стъпалото и съответно това може да доведе до болка и други контузии като плантарен фасциит, тендинит на ахилесовото сухожилие или дори изкълчване на глезена.

Какво може да направите, за да избегнете този проблем?

Обърнете внимание когато купувате сандали-вземете си такива, които ви дават някаква опора в областта на сводовете и глезена. Ако сте решили да отидете боси да побягате на плажа, опитайте се да се придържате към кратки дистанции, не се стремете да минете същите километри, които бихте избягали на твърда настилка. Ако искате да увеличите натоварването от бягането може да направите няколко спринтови отсечки, по този начин намалявате дистанцията, но оказвате добро натоварване на тялото.
Ако сте решили да практикувате някой от ракетните спортове е добре да си вземете подходящи спортни обувки, които ще ви дадат необходимата опора и стабилност и ще облекчат натоварването върху ахилесовото сухожилие.

• БОЛКА В РАМОТО

Плуването, карането на сърф, тенисът, плажният волейбол – почивните летни дни са много подходящи за практикуването на водни и ракетни спортове. Тези видове спорт обаче изискват добра сила на раменната мускулатура и са свързани с продължителни повтарящи се движения. Често се получават травми, които могат да доведат до слабост на мускулатурата на рамото и болка при повдигане на ръката като в тези случаи е възможно да бъдат необходими няколко седмици, за да се реши проблема.

Съвет от нас – опитайте се да не се претоварвате и да не се впускате още от първия ден в двучасово плуване или каране на сърф. Постепенно увеличавайте продължителността на спортните занимания. Ако рамото ви заболи докато играете тенис, опитайте се да не изпълнявате сервиси над главата и се придържайте към форхенд и бекхенд удари или просто си дайте една добре заслужена почивка, след което опитайте отново.

• БОЛКА В КОЛЯНОТО

Със затопляне на времето се увеличава и желанието на хората да излязат малко на въздух и да побягат в парка. Отчетено е, че през летния сезон зачестяват случаите на хора с оплаквания за болки в коленете. Една от основните причини за това е недобрата преценка на физическите възможности на тялото и пресилване на организма, което може да доведе до дразнене на околоставните структури и съответно болка.

Съвет: ако решите да започнете с бягане е добре да стартирате с по-кратки дистанции и постепенно да увеличавате изминатото разстояние. Добре е да включите към възстановителния си период и лек масаж с фоум ролер и нека отбележим да наблягате на т.нар. илиотибиална връзка.

• БОЛКИ ВЪВ ВРАТА И ГЪРБА

Лято е, горещо е, пътувате към морето или друга ваша любима дестинация, пускате климатика да ви охлади или сваляте прозореца и чакате природния ветрец да ви помогне с жегата. Всичко звучи страхотно проблемът обаче е, че и двата варианта могат да ви докарат куп неприятни усещания в следващите дни.

Какво имаме предвид? На кратко болка и скованост във врата, които със сигурност не са любими на никого. За да избегнете тези неприятности ви съветваме винаги да имате под ръка някакво леко шалче или кърпа, с която да закриете врата и да предпазите мускулатурата от „изстиване“ . Също така е добре ако ползвате климатик, той да бъде насочен не към вас, а към страничното или предното стъкло. По този начин ще получите охлаждане в купето, но студеният въздух няма да идва директно във вас.

 

Искаме да обърнем внимание и на хората, които периодично имат проблеми с гърба и кръста. Когато влизате във водата трябва да го правите постепенно, за да дадете възможност на тялото и мускулатурата ви да се адаптира към по-ниската температура. Директното скачане и гмуркане във водата звучи много забавно, но рязката промяна в температурата кара мускулите да се стегнат много бързо, което може да доведе до мускулни спазми и съответно болки.

Почивните дни са свързани с много свободно време, в което всеки може да се занимава с нещо любимо. За всеки е ясно, че и мързелът е неразделна част от ваканцията и докато няма нищо лошо в това просто да си лежите и да не правите нищо, имайте предвид, че продължителното обездвижване не води до нищо хубаво. Стремете се да редувате мързелуването с някаква двигателна активност, за да избегнете проблеми с гърба и кръста.

По какъвто и начин да решите да прекарате топлите почивни дни, важно е да успеете да си починете и да се презаредите с положителни емоции и настроение.

Източници:

Daniela

No Comments

Post a Comment