Ние говорим български   |   Μιλάμε ελληνικά   |   We speak English
Top

Болка в кръста: причини, анализ и какви движения може да ви помогнат

Okto / Uncategorized  / Болка в кръста: причини, анализ и какви движения може да ви помогнат
16 мар

Болка в кръста: причини, анализ и какви движения може да ви помогнат

Болките в кръста могат да бъдат причинени от различни проблеми, засягащи различни части на тялото – мускули, нерви, кости, междупрешленни дискове и сухожилия, намиращи се в областта на кръста.

Оплакванията от болка в кръста засягат все повече хора и някои от причините за това са липсата на упражнения и заседналия начин на живот, както и предимно седящите професии.

Най-честите причини, които причиняват такъв тип болка са:

• Дразнене на големи нервни коренчета, които слизат надолу към краката
• Дразнене на по-малки коренчета, които се локализират в областта на кръста.
• Напрежение или разтежение на мускулатурата в областта на кръста.
• Увреда на костни сегменти или стави в областта на болката
• Проблеми свързани с междупрешленните дискове

Какво точно се случва, когато имате болка в кръста?

Дразнене или някакъв проблем, в която и да е от структурите, които споменахме по-горе може да е причината, която предизвиква болка в гърба, която може да ирадиира (разпростира) и към други части на тялото. Докато болката в кръста е често срещан проблем, степента на сила на болката, както и симптомите варират значително от човек до човек.

В следващото видео може да видите в детайли какво се случва, когато изпитвате болка в средата:

Аналитично:

Гръбначният стълб е поддържан от голяма и сложна група мускули, които отговарят за движенията свързани с навеждане напред, навеждане назад, както и страничните наклони и завъртанията на тялото.

Когато някоя от тези мускулни структури се пренатовари или преразтегне, може да се получи увреждане на мускулните фибри, също така може да се получи и увреда на ставите, изграждащи гръбначния стълб.

Упражнения и дейности, които оказват напрежение върху гърба също могат да доведат до подобни проблеми. Така например ако при вдигането на тежък предмет се опитате да завъртите тялото си има голям риск да пренатоварите или преразтеглите някоя от структурите на гръбнака.

Мускулните увреди в областта на кръста могат да бъдат свързани с мускулен спазъм, който се получава като защитен механизъм вследствие на увредата. Изразява се с рязка и остра болка, която може да отшуми за няколко дена, но може да продължи и по-дълго (седмица, дори месец след травмата.)

Има различни варианти за справяне с такъв тип болка. Физиотерапията е един от тях, тъй като с правилните упражнения може да преодолеете нежелания дискомфорт.

Кои движения могат да ви помогнат?

В следващото видео може да видите едно упражнение, което може да правите в дома си, за да намалите болката.

Какво показва видеото:

1. Първо лягате на плоска повърхност с обтегнати крака.
2. Свивате единия крак в коляното и го придвижвате към гърдите си.
3. С ръцете обхващате свития крак в областта под коляното.
4. Стягате коремните си мускули, за да може гърбът ви да прилегне плътно до повърхността.
5. Задръжте позицията за 5 секунди.
6. Отпуснете бавно крака си до изходно положение
7. Повторете упражнението с другия крак.

Източници:

Daniela

No Comments

Post a Comment